Schenken en de fiscus

Schenken aan een Goed Doel? Dan zijn speciale fiscale regels van toepassing. We hebben de belangrijkste voor u op een rijtje gezet.

Goed DoelStichting SamenGaan is bij de Belastingdienst geregistreerd als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Een ANBI heeft een aantal belastingvoordelen:

• Een ANBI betaalt geen erfbelasting of schenkbelasting voor erfenissen en schenkingen die de instelling gebruikt voor het algemeen belang.
  • Als een ANBI zelf schenkingen doet in het algemene belang, dan hoeft de ontvanger geen schenkbelasting te betalen.
  • Een ANBI komt in aanmerking voor teruggaaf van energiebelasting.
  • Vrijwilligers die voor een ANBI werken, doen daarmee onder bepaalde voorwaarden een gift aan een ANBI.
  • Donateurs van een ANBI mogen hun giften aftrekken van de inkomsten- of vennootschapsbelasting.
  • Voor donateurs van culturele ANBI's geldt vanaf 1 januari 2012 een extra giftenaftrek.

Het bedrag dat u schenkt komt dus volledig ten goede aan Stichting SamenGaan.

Meer informatie over schenken en de fiscus? Bel met de Belastingtelefoon 0800 - 0543 of kijk op op de website van de Belastingdienst

Vind hier de ANBI publicaties van Stichting SamenGaan:
ANBI Publicatie 2021
ANBI Publicatie 2022
ANBI Publicatie 2023

AfdrukkenE-mail

Meer Informatie

Heeft u belangstelling mee te doen aan ons ouderinitiatief of wilt u meer informatie?

Informatie over voorwaarden waaraan (toekomstige) bewoners dienen te voldoen is te lezen in het bewonersprofiel.

Contactadres

Joost van Laarhoven
Houtrijk 4
5671 CX  Nuenen

Bekijk de realisatie van onze woningen

Voorgevel klein

Fotogalerij Laan Door De Veste

NSGK

Statuten gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel Eindhoven onder nummer 17214475.

Fiscaal nummer 818735958.  In bezit van ANBI status.